Sałatki

Sałatka z czerwoną porzeczką

SAŁATKA Z CZERWONĄ PORZECZKĄ

Kolejna wyjątkowa bomba witaminowa – sałatka “Hebe w czerwieni”. Skomponowana przeze mnie z świeżych warzyw i owoców, według doboru pełnowartościowych produktów. Jak zawsze pyszna, pożywna i przede wszystkim zdrowa!

DLACZEGO TE PRODUKTY?
Czerwona porzeczka – posiada właściwości zdrowotne oraz pielęgnacyjne, reguluje poziom cukru i cholesterolu we krwi, łagodzi bóle menstruacyjne, polecana w szczególności osobom zmagającym się z tłustą cerą, czy trądzikiem – działa ściągająco, tonizująco, przeciwzapalnie i antybakteryjnie, poprawia ogólny wygląd skóry twarzy i ciała, łagodzi objawy zaburzeń żołądkowo – jelitowych, wpływa na systematykę wypróżnień, oczyszcza jelita z toksyn, pozwala pozbyć się uczucia niestrawności, zgagi i braku apetytu u osób starszych.

Ogórek szklarniowy – dobrze nawadnia, posiada znikomą ilość kalorii, bogaty w antyoksydanty i kukurbitacyny, czyli substancje chroniące organizm przed rozwojem raka, oczyszcza organizm, co pozwala pozbyć się nieświeżego oddechu oraz intensywnego zapachu potu, przywraca równowagę kwasowo – zasadową organizmu.

Oliwa z oliwek – źródło witaminy E nazywanej witaminą młodości, zawiera polifenole antyrakowe oraz przeciwutleniacze, przyspiesza procesy przemiany materii i na długo usuwa uczucie głodu, zawarta w niej witamina A w pozytywny sposób wpływa na oczy i dobre widzenie.

Pestki słonecznika – zawierają bardzo duże ilości witaminy E, nazywanej witaminą młodości, działają antyrakowo, obniżają poziom złego cholesterolu, ochraniają serce, zapewniają prawidłowe funkcjonowanie narządów rozrodczych.

Roszponka – zawiera około trzy do czterech razy więcej beta-karotenu oraz witaminy C niż zwykła sałata, oczyszcza organizm, poprawia trawienie, wykazuje działanie uspokajające, działa na objawy jesiennego i wiosennego przesilenia, jest odpowiednia nawet dla osób leczących dnę moczanową – powstają z niej małe ilości kwasu moczowego, posiada dużo witamin, mikro i makroelementów.

Rukola – zawiera dużo witaminy K, która wspomaga układ kostny, duża zawartość błonnika daje na długo uczucie sytości, posiada wiele antyoksydantów działających antyrakowo, spora dawka żelaza zapobiega anemii, posiada właściwości bakteriobójcze, witamina C zawarta w tej odmianie sałaty podności odporność, detoksykuje organizm oraz wpływa korzystnie na wygląd skóry.
Szynka parmeńska – mała zawartość tłuszczu, dużo białka, obniżona zawartość cholesterolu, zawiera również duże ilości waliny, lecyny i izolecyny, czyli aminokwasów wchodzących w cykl metaboliczny mięśni, zaliczana do produktów lekkostrawnych, polecanych także sportowcom, ponieważ zawiera bardziej przyswajalne przez organizm proteiny.

Mix sałat – właściwości podobne do roszponki i rukoli.

Różowa sól himalajska – podobno zawiera aż 84 minerały i jest uważana za “najzdrowszą” sól na świecie. Jednak jest to sól i jej nadmierne spożywanie szkodzi. Możemy użyć 5 g soli dziennie. Odpowiada to 1 małej łyżeczce.

LISTA PRODUKTÓW:
– małe opakowanie czerwonej porzeczki – najlepiej z upraw ekologicznych,
– paczka szynki parmeńskiej lub na wagę – do sałatki wystarczy z 3 – 4 plastry,
– paczka roszponki,
– paczka rukoli,
– mix sałat z sałatą czerwoną itp.
– oliwa z oliwek extra virgin z pierwszego tłoczenia,
– ogórek szklarniowy,
– paczka łuskanych ziaren słonecznika,
– glassa figowa lub malinowa (ciemny krem balsamiczny o smaku figowym lub malinowym na bazie octu balsamicznego)
– różowa sól himalajska.

PRZYGOTOWANIE:
Garść roszponki, garść rukoli i garść mixu z czerwoną sałatą umyj, osusz i włóż do miseczki. Sałatę polej łyżką stołową oliwy z oliwek, całość posól gruboziarnistą, różową solą himalajską. Umyj i pokrój w połówki plasterków połowę ogórka. Wrzuć do sałatki. Posyp całość łyżką stołową pestek słonecznika. Szynkę wyjmij z opakowania, plastry skręć delikatnie w rulony i ułóż po bokach miseczki, bądź szynkę poszarp na mniejsze części i wrzuć równomiernie do naczynia. Całość polej glassą na bazie octu balsamicznego – do tej sałatki polecam malinową glassę firmy MONINI. Może być też figowa. Na koniec zwieńcz całość garścią umytych i osuszonych porzeczek.

SMACZNEGO!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *